2 februari > Etosha

2 februari 2020 - Etosha, Namibië

Vandaag was het dan eindelijk zover. We gingen de reis inzetten richting Etosha. Dit is het wildpark van Namibië we hadden een vrij soepele rit. Maar eerst nog een lekker ontbijt in Damaraland en wat laatste fotootjes van deze prachtige locatie.

Damaraland

Rond een uurtje of 09:00 uur reden we weg. Geen idee hoe de wegen zouden zijn maar alles viel ons reuze mee. We hadden een kleine detour want we moesten even naar een dorpje Khoryxas toe om te tanken. Het landschap veranderde weer continu en er verschenen steeds meer borden dat er ook olifanten konden oversteken. Helaas hebben we ze niet gezien. Alleen het landschap werd steeds groener en groener hoe dichter wij bij Etosha kwamen. We zagen de bui al hangen: alles is door de regen enorm gegroeid en beschut geraakt. Ach, onze reis is al onvergetelijk dus we gaan het wel zien wat we treffen. Dat was wat wij tegen elkaar zeiden.

Omstreeks 14:00 uur waren we bij de hoofd entree poort van Etosha. Hier zaten ook 3 mensen van de Himba stam, even stiekem een foto geprobeerd te maken dus hij is niet opperbest.

Etosha GateHimba’s

Onze auto werd geregistreerd en we mochten naar binnen. We waren nog maar net het park ingereden en ja hoor, bingo!!! We zagen al een hele kudde zebra's en een aantal giraffen. Wat een begin. Vervolgens zijn we doorgereden richting de lodge en daar hebben we alle entree geld betaald en ingecheckt in ons huisje. We slapen komende twee nachten in Okakeujo Camp. Na deze twee nachten gaan we naar een luxer resort en aan de andere kant van het wildpark dus we verlaten Etosha voorlopig nog niet! Okakeujo Camp is qua resort niet heel boeind, maar er is een waterhole in het resort waar allerlei wilde dieren kunnen komen. Dit bied uitkomst omdat het park verder om 19:40 uur dichtgaat.

Huisje

We hebben meteen wat te drinken gehaald in de mini market en een boek maar hierin alle dieren met foto. Deze kunnen we dan ‘afvinken’ als wij ze gezien hebben. Super handig! En tevens zit er een kaart in van Etosha met duidelijk aangegeven waar de waterholes zitten en hoeveel km dat is.

4511105-s.jpg?1580680201

Maar eerst zijn we rond 15:00 uur zelf het park verder ingegaan nadat we een lekkere wrap hadden gegeten. We hebben ervoor gekozen om vanuit hier geen georganiseerde safari’s te doen maar om zelf het park in te gaan met onze auto. Dit komt ook omdat de wegen naar de waterholes zodanig goed zijn dat het geld verspilling is om hiervoor te betalen. Het eerste uur zagen we honderden springbokken en Zebra’s. Er kwam ook nog een kudde Gnoes voorbij. Vlak voordat we bij een waterhole kwamen werden wij gewenkt door een tegemoet komende auto. De bestuurder vertelde ons dat er tegenover de waterhole onder een boom een leeuw lag. Dus wij snel naar het waterhole gereden, en ja hoor! Een mannetjes leeuw. Wat verschrikkelijk gaaf! Hier even een poosje gestaan en wat foto's genomen. Vervolgens nog een stuk doorgereden opzoek naar nog meer verschillende dieren. Op wat vogels, zebra’s, springbokken, gnoe’s na hebben we niks anders meer tegen gekomen. Hierop besloten we nog een keer naar de plaats te rijden waar we de leeuw gezien hadden. Tenminste, Ilse zei dat ze echt er nog even heen wilde gaan terwijl Tim liever terug wilde gaan. En wat zijn wij blij dat we dat gedaan hebben! Er lag namelijk opeens een hele familie van leeuwen! Eén grote man en zeker zes vrouwen. We hebben onze auto geparkeerd en zijn gewoon gaan genieten van de leeuwen.  Welke opeens besloten om op te staan en naar de waterhole te gaan lopen. Hierdoor kwamen de leeuwen 1 voor 1 zo langs onze auto lopen. Dit was op een meter afstand. Wat een belevenis was dit zeg! Echt zo gaaf.

LeeuwGiraffenLeeuwen collage

Terwijl wij nu het verhaal aan het typen zijn zitten we lekker bij de waterhole met een biertje in de lodge om te kijken wat we hier allemaal voorbij komt. En we zaten nog geen 5 minuten en er kwamen twee neushoorns even wat water drinken. Verder nog wat springbokken en zebra’s gespot. We mogen hopen dat Ilse morgen nog leeft, want ze is al een aantal keer bijna opgegeten door monstermotten! Geen grap: die beesten zijn giga groot en super irritant. En dat terwijl ze juist zo goed de tent heeft overleefd afgelopen twee nachten in Damaraland.

Dieren impressie

Terwijl Ilse even ging douchen, besloot Tim een Gekko uit de kamer te verwijderen door hem naar buiten te drijven met slippers. Veilig en wel! Haha.

Wij gaan morgenvroeg om 06:45 het park in zodra deze open gaat en dan hopen wij weer wat mooie beesten te vinden. Denk hierbij aan o.a. de jachtluipaarden, hyena’s, nog meer leeuwen, olifanten, giraffen en nog veeeeeel meer!

X van ons

Zebra’s

1. Natasja:
    3 februari 2020
    Wouw het lijkt wel een film waar jullie in zitten echt te gek zeg!!
  2. Anja:
    3 februari 2020
    Oh 😮 oh 😮 wat giga spannend allemaal!
    Kijk goed uit...
  3. Hélène:
    3 februari 2020
    Wat een bijzondere reis maken jullie zeg. Alleen de foto's is al genieten.
  4. Emma:
    3 februari 2020
    Super leuk om met jullie mee te genieten met jullie geweldige avontuur! Heel veel plezier nog daar! 😘 En niet meer zoveel van die jaloersmakende foto's plaatsen hè😝
  5. Miriam:
    5 februari 2020
    Prachtige foto's bij het mooie verhaal van jullie vakantie. Wat een toffe belevenis en top om "meegenomen" te worden door het verhaal van jullie reis. Ik ben benieuwd wat jullie nog meer te zien krijgen🤩💖💖
  6. Natalie:
    9 februari 2020
    Zie ik het nou goed dat jullie de zwarte neushoorn hebben gezien? Whaaaauw