3 februari > Etosha

3 februari 2020 - Etosha, Namibië

Lieve volgers,

Zonder een heel uitgebreid verhaal te typen staat deze blog in het teken van een foto impressie. Er zijn gewoon geen woorden meer om te beschrijven hoe prachtig mooi het hier is. Maar om toch iets te vertellen...

Om 06:40 stonden wij als eerste klaar bij de poort om het park in te rijden. We begonnen even te twijfelen of we dit moesten doen omdat we vlak daarvoor leeuwen zagen bij de waterhole. Maar nee, we besloten te gaan rijden want leeuwen hebben we gister al gezien. Vandaag gaan we op zoek naar o.a. de cheetah, leopard, olifanten, giraffen, jakhalsen, hyena’s etc. Wij rijden, rijden, rijden. Van de ene naar de andere waterhole. Kilometers van ons verblijf af. Maar helaas. Wij troffen alleen 3 jakhalzen aan en verder veel zebra’s, gnoe’s en springbokken. Alleen hier stoppen we eigenlijk niet meer voor. Deze zijn in overvloed en wij hebben een missie: the big five.

Om 10:00 uur kwamen we terug, gauw een broodje eten, even spieken bij Waterhole en weer door. Ilse ging nu rijden zodat Tim even rust kreeg. Rond een uur of 14:30 waren weer terug bij onze kamer. Wat waren we rijker? Een bijzondere zwarte zebra en een 7-tal giraffen en een hele smerige auto want Ilse scheurde even door een plas heen die dieper was dan ze dacht: oopsie! Nou het viel wel mee hoe hard hoor want op deze gravel wegen met kuilen kan je niet doorrijden.

Even een broodje gegeten, middagdutje en tjop, weer de auto in. Even tanken en om 17:00 uur reden we weer rond. Deze ronde ging ons veel beter af dan vanmorgen! Al gauw spotten we een neushoorn, daarna nog paar giraffen en andere beestjes. Vervolgens gauw naar de plek van de leeuwen waar ze gister waren. Ze hadden ons uitgenodigd en dat klopt: 8 leeuwen lagen te wachten en 1 setje ging even voor onze neus de liefde bedrijven terwijl er 7 auto’s stonden mee te kijken. Wat een wereld. Gauw terug naar het hotel want we moeten 19:40 uur weer binnen zijn. Dat lukte prima. Gauw wat eten en hup met een biertje bij de waterhole zitten. Al gauw kwam er een mannetjes leeuw na veel gebrul. Dat verklaarde dat er geen enkel beest stond. Daarna een tweetal zebra’s en 4 neushoorns en 1 baby neushoorn. Nu gauw slapen. Morgen 6:30 ontbijt en om 07:00 rijden we door Etosha heen naar ons andere verblijf. Deze zal het toetje zijn qua luxe. Zin in!!!

x van ons

Vies

Etosha

EtoshaEtoshaEtoshaEtoshaEtoshaOkaukuejoEtoshaEtoshaEtoshaEtoshaOkaukuejoOkaukuejo

1. Carla Modder:
    4 februari 2020
    💋💋
  2. Marco:
    4 februari 2020
    Echt waanzinnig mooi en indrukwekkend. Wat een belevenissen, ervaringen en herinneringen.
  3. Natalie:
    9 februari 2020