29 januari > Swakopmund

29 januari 2020 - Swakopmund, Namibië

Lieve volgers,

Vandaag geen spannende blog maar toch even een update :)! Gisteravond hebben we voor de tweede avond op een rij bij ons huisje in Sossusvlei lekker gebraaid. Nou ja, Tim heeft gebraaid. Vanavond hebben we Impala én boerewors (worst zonder t) uitgeprobeerd. En iedereen heeft het altijd over hoe lekker de Oryx is (wat ook waar is) maar de Impala wint het denk ik toch! Samen lekker een drankje genomen en genoten van de sterren. Maar aan alle bijzondere locaties komt een einde, zo ook aan de Desert Camp. Het was een helse nacht voor Ilse die enorm gefocust was op het horen wanneer die grijsbak om zou vallen zodat we konden zien welk beest onze bak geplunderd had de nacht ervoor en nu weer aan het plunderen zou zijn. We hadden tenslotte gebraaid. Rond 01:30 hoorde ik getik tegen de grijsbak en daarna een harde klap: de bak was omgevallen. Er was nu een beest bezig. Ik gauw Tim wakker maken maar die dacht dat ik hem in de zeik nam want hij hoorde niks en ging dus ook niet kijken. Ik zelf durfde niet te kijken, vraag me niet waarom want dat weet ik zelf ook niet. En Tim die baalt, dat hij te slaperig was om mij te begrijpen dat er een beest de bak aan het plunderen was.

5FD621D9-0607-4948-9BD9-2101FC22AF48BCE59B8A-560E-4356-92CE-3CE490D50930AC7E3E70-34A0-4C4E-BE05-F772F5AECF7A5F4BEECF-8C36-45C3-90CF-ED8B4C657810

De wekker stond om 06:20 want de langste etappe staat op het programma, tenminste, door de slechte weg. Eerst naar buiten gegluurd en ja hoor: de vuilnisbak is leeg geplunderd met allemaal sporen. Gauw opruimen, opfrissen, koffers in de auto, uitchecken en hup naar het ontbijt om vervolgens onze rit te beginnen. Ilse ging het eerste stuk rijden richting Solitaire waar wij een pitstop hielden om appeltaart te eten. Heerlijk!

B128DCC4-8DA8-45A4-808E-DE072D51D8004506321-s.jpg?1580328407

Tim nam vervolgens het stuur over want de moeilijkere weg zou beginnen.

Warme temperaturen > check,

4wd aan > check,

hobbels op de weg > check,

twee bergpassen passeren > check,

muziekje aan > check.

001AA1A2-939C-410A-8178-6631A99F2095B9C7230F-C86A-4798-A207-D2AB2C63AED4

Uiteindelijk hebben we er maar 6 uur totaal over gedaan want we zijn onderweg vier schuivers tegen gekomen die de weg ‘stenen vrij’ maakten en beter begaanbaar.

61EEE564-D99E-4AB1-9904-F98FAA461394

Een gelukje voor ons dus. En normaliter waren we gewend elke 10 minuten een ander indrukwekkend landschap tegen te komen maar we hebben zo’n 60 km alleen in de woestijn gereden: letterlijk alleen maar zand. De uitspraak: ‘Je wilt er niet dood gevonden worden’ klopt wel, sterker nog, je zal er niet eens gevonden worden.

6F953FAA-1A6D-4EC4-82FC-4E6CAFCDFDF9

Uiteindelijk waren we rond 14:30 uur kwamen we aan in Swakopmund bij Cornerstone Guesthouse. Prachtige kamer en supervriendelijke mensen. Eerst even ingecheckt en daarna de stad op de voet ontdekt. Het is voor ons een hele andere ervaring zo in een stad nadat we 3 dagen alleen maar woestijn gezien hebben. Ook de temperatuur is heel anders. Het is hier namelijk 20 graden kouder dan dat het de afgelopen dagen is geweest.

Swakopmund koud

Nu is 23 graden nog niet echt koud, maar toch lopen we vanaf een uurtje of 18:00 in lange mouwen en broeken. Om 19:00 uur hebben wij in een echt traditioneels Namibisch restaurant gegeten. Oh nee toch niet, we hebben namelijk bij een italiaan pizza gegeten. En deze was echt goed van smaak! Na de pizza weer naar onze kamer gegaan en lekker vroeg het bed in gedoken. Morgenochtend staat er weer een tour te wachten: The Living Desert. We gaan dan opzoek naar verschillende kleine dieren (the little five) welke in de woestijn leven(spinnen, slangen, kameleons, gekko’s etc). Hier morgen meer over!

x van ons

Wat losse foto’s van vandaag:

5D6D2E0A-913E-40BF-BBFD-050D0C0F61ABECB1C74D-5AA7-4DCE-9B61-42AB4DB46C493E83D35F-14B8-48DB-865F-D6F3A05BD83D86583A55-E887-43B4-8A2B-598B609DBBF7

Cornerstone GuesthouseCornerstone GuesthouseCornerstone Guesthouse

1. Es:
    29 januari 2020
    Ha ha ha ik zie het voor me van die bak snachts. Ha ha en die kaart foto ook 😂
  2. Carla Modder:
    29 januari 2020
    Nou ilse dan de elektrische deken maar aan doen 😄
    Fijn dat de lange reis goed is verlopen.
    Geniet van de nieuwe cultuur
    Xx
  3. Anja:
    30 januari 2020
    Gezellig weer. Veel plezier met de spinnen!
  4. Miriam:
    30 januari 2020
    Jullie mogen wel foto's maken van de spinnen maar vooral niet meenemen😁. Nu blijf ik wel benieuwd wie de bak hebben gekaapt en leeggehapt😃. Veel plezier😘😘
  5. Yvonne:
    30 januari 2020
    Dis so lekker om julle briewe te lees... watter mooi landskap waarin julle rondreis... dis nie vir niks dat hulle Namibia noem as "Gods' only country". Geniet van al die avonture, braai die vleissies maar lekker oor die warm kole en geniet van die mooi skoon hemel, waar al die sterre vonkel soos hulle ooral op die aarde gesien moes word... maar die lugvervuiling hier in Europa is mos maar 'n groot probleem. Lekker bly en ek geniet van julle verslae. Mooi reis.
  6. Caroline:
    30 januari 2020
    Gaaf hoor om onze reis van september weer een beetje door jullie foto's terug te zien.. Tot zelfs de appeltaart bij Solitaire... Echt lekker 😉
    Heel veel plezier en genieten.. Lees met een smile mee...