24/25 januari > Start Namibië

25 januari 2020 - Windhoek, Namibië

Na een lange voorbereiding en veel slapeloze nachten mochten wij gisteravond eindelijk in de blauwe vogel van KLM stappen. Om 19:30 kwamen we op Schiphol en binnen no-time waren we al door de douane heen. Even lekker een starbucks gehaald, wat rond gelopen en verder gewacht tot we eindelijk om 21:35 mochten gaan boarden. Zo gezegd zo gedaan. We konden om 22:10 in principe vertrekken maar er ontbrak een persoon. Uiteindelijk werd het dus alsnog 22:40 dat we gingen taxiën naar de start-/ en landingsbaan.

De vlucht ging vrij soepel. Voor Ilse was er weinig slaap maar gelukkig kon Tim zijn ogen wel een paar uur dicht doen. Hij ging zelfs nog even headbangen in zijn slaap. Hij lag met zijn kop voorover en er kwam even flinke turbulentie maar meneer sliep er gewoon doorheen, al gaf het wel een grappig gezicht en verklaard het nu zijn nekpijn. Haha. Achter ons zat een Frans stel die geen woord Engels spraken en de stewardess haar Frans was niet opperbest dus een kip maaltijd ging ze uitleggen door een kip na te doen. Er gebeurde dus genoeg in de lucht. Om 06:30 vanmorgen landden we op Luanda (Angola) waar we een tussenstop hadden van een uur. Onwijs veel mensen gingen van boord af en een schoonmaakploeg kwam het vliegtuig even reinigen terwijl ondertussen ook nog een crew wissel plaatsvond. Na een uurtje vervolgden wij onze reis naar Windhoek, deze vlucht duurde nog maar 2 uurtjes en om 11:10 landden wij veilig en wel op de luchthaven van Windhoek (10:10 NL tijd). Onze instructies die wij mee kregen van Tenzing Travel waren heel simpel:

1: meteen in de rij staan voor de douane en ondertussen blaadje invullen (maar die kregen we al in het vliegtuig)

2: je koffer pakken

3: je melden bij de autoverhuurder Britz om vervolgens met een shuttle naar het bedrijf gereden te worden en daar alle handtekeningen te zetten om onze auto op te halen.

Voordat we naar de auto gingen moest er nog even het één en ander aan papierwerk worden afgehandeld. Dit ging eigenlijk vrij vlot want we werden zowaar meteen geholpen. Altijd fijn na een lange vlucht. Vervolgens werden we meegenomen naar onze auto. Nou niet om het een of ander maar wat een groot luxe ding is dat zeg! Het is al spannend om links te rijden terwijl je rechts in de auto zit, en dan heb je ook nog een grote bak waar je rekening mee moet houden. Nou Tim, moppie: succes met het eerste stuk, ik pas wel even en kijk daarom graag even toe.

Met wat gegiechel en zenuwen reden we dan weg. Dat gaf echt een enorme kick. Inhalen doen we nog niet aan, gewoon even lekker wennen want het is voor ons allebei de eerste keer. Meteen waren we al onder de indruk van het landschap, prachtig. Dit valt gewoon niet te beschrijven. Helaas zijn hier nog geen foto’s van want we waren zo gefocust op de route en de weg, dat we daar morgen mee beginnen.

Om 13:30 gingen we inchecken bij ons eerste verblijf in Windhoek: Vondelhof Guesthouse. Super leuk klein resort, een mooie kamer en we konden in een ijskoud zwembad eindelijk ons verkoelende duik nemen. Het is hier tenslotte zo’n 30 graden. We zijn even naar een supermarktje gelopen om een jerrycan water te kopen en even een lokaal versgebakken Namibisch patatje want we hadden nog niks gegeten en vielen bijna om! Vanmiddag kwam er nog een reisagent bij ons langs om ons de laatste papieren te overhandigen en ons de nodige informatie te geven. Nog even in de zon liggen met een drankje, samen proosten op ons avontuur, opfrissen en op naar Joe’s Beerhouse met een taxi waar wij, op advies van Ilse haar zus al hadden gereserveerd. Allebei namen wij een ‘Bushman Sosatie’. Een wat? Dat was een ‘spiesje’ met een stukje Kudu, Springbok, Zebra, Oryx en Kip. Een ervaring op zich. En de sfeer van het restaurant was echt prachtig. Een verzameling van allemaal dode dieren, hout, touw, tonnen en weet ik het allemaal. Het is gewoon niet uit te leggen, de foto’s moeten het uitleggen.

Inmiddels is het 20:52 lokale tijd en gaan wij nu ons mandje opzoeken. Morgenochtend gaan wij om 07:30 ontbijten en dan om 08:30 gaan wij vertrekken richting Kalahari, circa 300 km.

Welterusten en tot het volgende verslag.

x van ons

We made it!

Namibie vanuit de lucht

Onze bakOnze bakBedden, lekker apart! Niet te warm hahhaZitgedeelte kamerBadkamerOnze eerste guesthouseStraat van guesthouseLokaal pittig patatjeDrankje aan zwembad in guesthouseGift van de reisagentJoe’s BeerhouseBushman Sosatie > Joe’s BeerhouseBushman Solatie: wat eet ik? > Joe’s BeerhouseJoe’s BeerhouseJoe’s BeerhouseJoe’s BeerhouseJoe’s Beerhouse

1. Anha:
    25 januari 2020
    Leuk om jullie te volgen.
    Een grote auto is wel lekker veilig. Went het al?
  2. Ilse:
    26 januari 2020
    Tim begint het eerste stuk in Windhoek en dan neemt Ilse het stuur over. Haha. Spannend
  3. Es:
    25 januari 2020
    Gelukkig goed aangekomen! Op naar het grote avontuur! Rij voorzichtig!
  4. Melanie:
    25 januari 2020
    Zo herkenbaar en helemaal niet jaloers. Maak er een mooi avontuur van en hou de camera ready want je weet maar nooit wat je tegen komt. Xx
  5. René Nieuwenhuizen:
    26 januari 2020
    Jeetje het ziet er goed uit, dit wordt een mooi avontuur. Geweldig dit...
  6. Marco:
    26 januari 2020
    Ziet er nu allemaal al fantastisch uit en wat een gave reis gaan jullie maken. Geniet er samen maar lekker van.
  7. Roxanne Stals:
    26 januari 2020
    Heerlijk hoor. Geniet ervan!
  8. Marco Van Maris:
    27 januari 2020
    Kijk uit naar de rest van jullie reis! Doe voorzichtig en geniet ervan!